söndag 2 januari 2011

12 månader 12 bilder

2010 började mindre bra med ett sprucket förhållande och ett sprucket hjärta. Januari var ett helvete men så småningom med mina underbara vänners hjälp så började jag komma tillbaka till mig själv och leva igen!


Jag och mina tjejer kände att vi behövde komma iväg litegrann, om så bara till en annan stad för att uppleva något nytt/annat. Så vi tog vårt pick å pack i april och stack till Jönköping! Vi råkade hamna där precis samtidigt som Hockeylaget HV71 vann elitserien (eller vad det nu kallas?!) och hela Jönköping gick ut på gatorna för att fira. Det var en toppenresa och jag ser fram emot fler av dessa små "getaways".


Efter en lååång vinter så började det äntligen bli lite varmare i maj och jag kunde byta min vinterjacka mot vårjackan, yay! Jag och syster gick och såg Mustasch på Liseberg, vilket blev årets första men absolut inte sista konsert. De rockade!


Här är jag på väg till Lisas födelsedagsparty i maj... kom ihåg att jag älskade känslan av de värmande solstrålarna på mitt ansikte där jag satt på bussen, aah äntligen kom värmen! Det var en vacker vårkväll.


Och vi hade en mycket rolig kväll!


I juni bjöd söta Lisa med mig till Norge och hennes syster som bor där med sin kille. Stavanger är en mycket mysig och vacker stad, jag rekommenderar alla att åka dit! Lite svårt med språket bara. Hade ett antal missförstånd med olika personer bl.a. på flygplatsen när vi skulle åka hem då jag inte förstod en säkerhetsvakt när hon frågade mig om jag hade en laptop i väskan. Problemet var bara att hon inte sa laptop hon sa: "Har du en pääsää i väskan?" då säger jag: "Nej jag har ingen påse i väskan" vakten: Nej, en pääsää?" jag: Nej jag har ingen pååse i väskan!" ja så där fortsatte det till hon till slut sa laptop ganska irriterat och jag skämdes för mina otroligt sugiga norska kunskaper haha! Men det är sånt som gör alla resor speciella och jag och Lisa skrattar gott varje gång vi påminns om "pääsää!" ;-)


I mitten av juni var det dags för denna fröken att fylla 29 och som vi firade! Det var absolut den roligaste festkvällen jag har haft hela 2010 tror jag och jag tackar verkligen alla som kom och förgyllde denna underbara kväll! Solen sken, alla var glada och jag fick fira med de människor som betyder mest för mig här i livet, vad mer kan man önska sig i födelsedagspresent?


Sedan kom augusti och Way Out West!!! Det var två dagar av musik, vänskap, sol, kärlek och magi! För att nämna några: M.I.A. Paul Weller, Soundtrack of our lives, Iggy Pop, Wu Tang Clan och såklart HÅKAN! Musik, vad skulle jag göra utan det?


Ja så kom september och jag blev utsatt för bedrägeri... ett stort bakslag och jag mådde riktigt dåligt. Så fruktansvärt obehagligt hur någon bara kan ta över ens identitet och fullständigt krossa ens liv, att människor kan vara så onda? Men återigen så stod mina vänner där och stöttade mig med starka armar, vad skulle jag göra uten er tjejer? Love you!


Men livet fortsätter och jag torkade av mig och reste mig upp igen. Det är verkligen sant det dem säger: Det som inte dödar dig gör dig starkare!


November kom och jag beslutade att det var dags för en förändring och vips så var jag inte längre blondie utan redhead!


Ja helt plötsligt var det december, nyårsafton och 2010 var ett minne blott! Vad ska man säga om 2010 då? Kommer inte minnas det som mitt favoritår direkt men jag tror ändå att detta året har lärt mig massor om mig själv och min omgivning och det har gjort mig starkare. Känns som att jag har börjat på en resa detta föregående år och den är långt ifrån över, vet inte vart den kommer föra mig men jag är i alla fall på väg! Jag önskar bara att 2011 kommer bli ett mer harmoniskt och välmående år med mer kärlek och mindre hjärtesorg, för mig och alla!
Nu kör vi!
Love and Light!



3 kommentarer:

  1. Åh vad fint gumman, jag tänkte precis hinta dig om att det är januari nu men där kom den - den efterlängtade uppdateringen ;-)
    Din önskan kommer att gå i uppfyllelse, år 2011 SKA bli det bästa året! Loads of love to ya!

    SvaraRadera
  2. Underbara du 2011 kommer bli det bästa av alla år, då vi blir vuxna och mogna, fylla 30 eller WHAT?! Vi kommer vara lika omogna, flummiga och galna och så roligt vi kommer ha =)

    SvaraRadera
  3. Jätte mysig blogg!! Ska komma in oftare!! Hoppas du har en skön lördag!!Puss o Kram Angie

    SvaraRadera