måndag 10 januari 2011

Nya tider... eller njäe

Så var det nytt år och allt går tillbaka till sin gamla lunk tycker jag. Det är fortfarande grått, kallt, snö, halt och jävligt.

Men idag fick jag en sån där liten diff på väg hem från jobbet. Ni vet en sån där liten diff av vårdoft i luften, bara en liten en i blåsten... och det räckte. Snart är det vååår!!! Haha eller kanske inte! Men vi är på rätt sida av året och f.o.m. nu så går det ju bara mot ljusare och varmare tider i alla fall! Det ger mig hopp och inspiration. =)

Här är några av sakerna jag dagdrömmer om när jag sitter på bussen från/till jobbet längtandes efter vår och sommar:
  • En RIKTIG semester!!! (Hade bara två veckor sommaren som var och kommer till sommaren m.a.o. bara ha haft två veckors semester på nästan två år... INTE OK)
  • VÄRME! Need I say more?
  • Ljus ljus och åter ljus! Gud vad jag behöver det! Känner mig som Wall-E varje gång solen vågar kika fram lite... "ladda batteriet"! ;-)
  • Dagen då jag kan hänga av mig vinterjackan, de tre tröjorna jag måste ha under, vantar och mössa för att ta på mig min fina röda vårjacka och inget mer!
  • Lämna Sverige för att upptäcka nya länder, städer, människor, kulturer, maträtter, vin! Aah detta året SKA jag åka utomlands!
  • Musik, tält, vänner, kärlek, magi, pissljummen öl, lera= festival! Vill gå på Peace & Love och Way Out West, förhoppningsvis blir det båda två men i alla fall en av dem ska det bli.
  • Kanske nån liten weekendresa med mina tjejer, hade ju varit underbart!
  • Uteserveringshäng :-)
  • Sol & Bad
  • Picknick (gör man alldeles för sällan och är sååå mysigt!)
  • En chans på en liten bränna kanske?
  • Massor utav skratt i härligt sällskap!

Ja, listan kan göras miiilslång! Men det är väl detta jag framförallt längtar till och hoppas ska ske denna vår/sommar. Jag jobbar min lilla rumpa av mig för att kunna spara ihop så mycket pengar jag kan för att jag ska kunna bocka av så mycket som jag bara kan på listan. Bara en litet tag kvar... =)


Lämnar er med en blid från en plats jag önskar jag kunde vara på exakt just nu, gissa var? ;-)
G'day mate!


2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig lista, vill gärna följa med på så många som möjligt av dina punkter =) Hoppas att våren kommer snaaart och lättar upp livet litegranna!
    Du har satt ny rubrik på bloggen va? Passande iaf ;-)
    Fin du är på Australienbilden, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jajamen! Jo snurrig är jag ju så det räcker och blir över så det fick bli det istället :-) Ja förhoppningsvis så får vi mååånga härliga upplevelser tillsammans denna våren och sommaren, det ska vi minsann se till! ;-) Bamsekramen!

    SvaraRadera