tisdag 4 oktober 2011

Lost and found...

I tisdags var jag tillbaka hos Emma för andra sittningen. Efter att vi diskuterade lite så kom vi fram till att tatueringen är fin som den är, det passar motivet att vara väldigt "clean" utan en massa skuggningar m.m. Men eftersom jag bara älskar stjärnor så la vi till några i olika storlekar längs med motivet, de passar bra in ;-) Så nu är min Mucha tatuering äntligen klar! Jag är supernöjd med den, hon är så fin så!!


När jag var 11 år gammal så fick jag ett silverhalsband med en G-klav på av mina föräldrar, jag älskade det och har inte tagit av mig det sedan dess, jag menar verkligen ALDRIG. Jag har alltid duschat med det, flängt runt hit och dit med det och åkt till andra sidan jorden och tillbaka med det... m.a.o. så har jag haft min G-klav runt halsen i snart 20 år!! Så för ungefär ett halvår sedan hände nåt jättejobbigt, jag tappade halsbandet! Jag blev verkligen jätteledsen och började nästan gråta när jag upptäckte det. Kanske låter urlöjligt men det halsbandet betydde så otroligt mycket för mig och jag hade haft det sååå länge och helt plötsligt var det bara borta... :-(
Jag har letat runt i alla möjliga olika smyckesbutiker men ingenstans finns det någon vanlig fin 
G-klav i silver, vilket bara visar ännu mer på hur unikt och speciellt det smycket jag hade var.

Dessutom så har jag i alla mina dagar varit en gigantisk musiknörd och all musik börjar och slutar med en G-klav, och de är fantastiskt vackra! Jag har alltid vetat att jag en dag kommer vilja ha en som tatuering. Så jag frågade Emma om hon kunde göra en G-klav åt mig bakom örat och det gjorde hon gärna!


Även om det aldrig kommer gå att ersätta mitt älskade halsband så har jag iaf en G-klav igen... och den här går aldrig att tappa bort!


2 kommentarer:

  1. vad fin den blev men aja ja aj så ont.. kram

    SvaraRadera
  2. Haha det gör inte sååå ont... eller det gör ont men det är värt det! ;-)
    Kram

    SvaraRadera