torsdag 13 oktober 2011

The Trip

Kom på att jag nästan aldrig skriver här om de filmer och serier jag ser... och jag ser MÅNGA!!! Varje vecka, varje dag. Ibland nya och ibland gamla. Är ju en gigantisk filmnörd så jag förstår inte själv varför jag inte tänker på att skriva om alla dessa historier jag ser varje dag?! Kanske för att det är en sådan naturlig del av mig själv och jag gör det hela tiden så jag tänker inte på det... 
Who knows?! Tänkte i alla fall försöka börja att berätta om alla de filmer och serier jag tittar på lite mer, i alla fall de som är värda att nämna (herregud vad mycket skit det finns där ute!) och som jag tycker mycket om.

Först ut blir The Trip. Såg den igår och det var längesedan jag skrattade så gott. Den handlar i princip om två brittiska gubbar som är polare och ger sig iväg på en liten roadtrip i den engelska landsbygden, där de ser vackra vyer, äter god mat och snackar... mycket. Jag är en total anglofil och fullkomligt älskar brittisk humor, film, skådespelare, språk, landskap... ja typ allt som har med Storbritannien att göra ha ha, så denna filmen var en riktig Sandra film, grymt bra! De två skådespelarna i filmen är ett par kända brittiska komiker som är vänner på riktigt och som i princip "spelar" sig själva. Även om det inte händer något stort i filmen direkt så är det samspelet och framför allt samtalen mellan dessa två gubbar som gör hela filmen och bara ger en härligt mysig känsla, en riktig "bromance" (en genre som jag är lite kär i). Gillar du Storbritannien, brittisk humor, mat, bromance filmer och Michael Caine så ska du definitivt spana in denna rullen!
Här kommer trailern:

Enjoy!


1 kommentar: