tisdag 16 november 2010

Should do vs Will do

Är ledig idag och skulle behöva göra detta:
  • STÄDA! Har inte dammsugit lägenheten på ca hr hrm... en månad kanske? Euuh jag vet men orkar inte...
  • Diska
  • Sortera alla jäkla bedrägeripapper som jag har lyckats samla på mig. Men vem fan vill göra det? Sitta och bli påmind om vilka onda idioter det finns där ute!
  • Åka och handla mat
  • Laga mat så att jag får lunschlådor till jobbet


Men misstänker att jag kommer göra det här istället:
  • Sitta framför datorn och surfa runt på massa olika sidor om mat, resor, film och musik och drömma mig bort (som vanligt!)
  • Till slut äta en seeen frukost
  • Kolla på en film och glömma bort att jag har andra saker att göra
  • Upptäcka att klockan är 16.00 och shit jag måste ju laga mat!
  • Springa ner till mataffären och inhandla nåt som går fort att tillaga och slänga ihop det
  • Duscha
  • Sedan slappa i soffan och givetvis sätta på nån film eller serie igen och gotta mig med godis (ja givetvis fick jag med mig godis från affären när jag var där innan, vad trodde du?)
  • Och nu är klockan nog 21.00 och Sandra somnar snart i soffan för hon är jättetrött och måste gå upp 05.30 nästa dag för att jobba


Ja... det var den dagen det ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag ska hänga här på din blogg varje dag!!! *love from me to you*, slå nog dig en pling idag och stör dig i dammsugandet ;-)

    SvaraRadera
  2. Grymt trevligt att du har börjat blogga igen Sandy! Men du får allt knåpa ihop fler inlägg än typ ett varje månad, finns säkert mycket du vill dela med omvärlden =) Hoppas att du har haft en skön ledig dag med lagom mycket slötid, kramar!

    SvaraRadera