tisdag 22 februari 2011

Ledig tisdag...

... och idag har jag varit och tränat för första gången på tre veckor, det var så skönt!!! Jag har gått på gym två gånger nu och jag måste faktiskt säga att jag gillar det skarpt!

Jag har alltid trott att det ska bara vara en massa vältrimmade personer i snygga träningskläder där som står och spänner och spanar men så är det inte alls. Visst, det finns de som är precis sådana men de är i minioritet, de allra flesta är inne i sin egen värld och kör sin grej liksom, nice. Att det är Friskis & Svettis gym jag går på tror jag hjälper till också, det är så gött att på ena sidan av en kan "muskelknutte Erik" stå och pumpa medan på andra sidan av en står "Märta 72" och tränar på sina biceps, det är så pretansionslöst och härligt, I like! ;-)

Men det allra bästa med att träna på gym jämfört med gruppträning är att man kan gå dit när det passar en själv! Något som en Sandra med väldigt lite tålamod och som jobbar lite annorlunda tider gillar väääldigt mycket! :-D Nu jobbar jag resten av veckan och jag vet att jag inte kommer orka gå efter jobbet och träna, men jag är ledig i helgen så då ska jag minsann ta ett pass till, får se om det blir gym eller gruppträning... härligt att ha valet ändå.

Solen skiner ute också så jag njuter i fulla drag av denna dagen! När jag kom hem från träningen så duschade jag och sedan har jag gått här och pulat med olika saker. Har tvättat, bytt lakan i sängen, plockat upp det jag köpte på IKEA och den där inredningsbutiken jag aldrig kommer ihåg namnet på och vattnat mina växter. Älskar sådana här dagar när man är ledig och dagen bara flyter på i lagom takt medan jag pysslar med lite smått och gott här hemma. Snart ska jag sätta mig framför tvn och titta på någon bra film och mumsa på lite choklad å chips... har ju tränat idag jue, då FÅR man äta gottis! Som att jag inte skulle göra det annars haha ;-)

Pimpade mitt badrum idag förresten, här kommer bilder på hur det blev och lite annat...

 Före...

... efter! Tänk vad lite färg kan göra.


Att lägga sig i en nybäddad säng är bland det mysigaste som finns


Fick skaffa en ny "Polare Per" då den gamla gav upp, hoppas denna polarn hänger med lite längre ;-)


 Köpte de här superkäcka burkarna på IKEA. Häll bara på vatten, häll i fröna och vänta på resultatet. Ska bli spännande och se om det fungerar!


 Små söta tepåse assietter jag köpte på den där inredningsbutiken jag inte kommer på namnet på vid Bäckebol


Och äntligen har jag fått tag på en riktig mortel! Yay!!! Hittade denna på IKEA för en billig penning. Nu kan jag leka Jamie Oliver i köket ännu mer haha :-D



2 kommentarer:

  1. Åh va pysslig du vart idag, härligt! =) Som du märkte orkade jag inte ta min lila rumpa och komma upp till dig idag men hör av dig om du är ledig lördag-dag för Im free to do something fun! =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Nice med lite vårpimpning av lägenheten!
    Men glöm inte att packa ner lilla mig i träningsväskan, jag vill också gymma eller flåsa runt i grupp, alltid lättare att komma iväg när man är två =)
    Du ska få pengar, puss!

    SvaraRadera